Ένα έργο βασισμένο στα ημερολόγια και τα emails της Rachel Corrie που επιμελήθηκαν οι Alan Rickman και Katharine Viner.
www.rachelcorriefoundation.org
Η εταιρεία Familia σε συμπαραγωγή με το Θέατρο του Νέου Κόσμου παρουσιάζουν την παράσταση «Το όνομά μου είναι Rachel Corrie», από τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου μέχρι την Τρίτη 27 Απριλίου 2010.
Μία αληθινή ιστορία. Μία παράσταση που απαγορεύτηκε στη Νέα Υόρκη. Ένα θέατρο ντοκουμέντο που «μιλάει» την αλήθεια. Πόσο κοστίζει άραγε κάτι τέτοιο; Για τη Rachel κόστισε μία ζωή... Μία 23χρονη κοπέλα που βρήκε το θάρρος να περάσει στην απέναντι όχθη και να δει την αλήθεια της άλλης πλευράς με τα δικά της μάτια... Την αλήθεια του παλαιστινιακού λαού που εδώ και 60 χρόνια βρίσκεται σε απόγνωση...
Ήταν ηρωίδα; Ήταν τρελή; Ήταν πολύ διαφορετική από όλους εμάς; Πώς είναι ένας άνθρωπος που κάνει την υπέρβαση; Δεν έχει φίλους; Δεν πηγαίνει σε bar; Δεν ερωτεύεται; Δεν ακούει Magnetic Fields;
«Βρίσκομαι στην Παλαιστίνη εδώ και δύο εβδομάδες και μία ώρα και ακόμα δεν βρίσκω τις λέξεις για να περιγράψω αυτά που βλέπω. Τίποτα δεν θα μπορούσε να με έχει προετοιμάσει για την πραγματικότητα της κατάστασης εδώ. Απλώς δεν μπορείς να το φανταστείς αν δεν το δεις...»
Rachel Corrie 2003
«Υπάρχουν έργα που γίνονται για το θέατρο. Υπάρχουν, όμως και έργα που γίνονται στο θέατρο, για να μας κινητοποιήσουν να πάρουμε θέση σε ζητήματα που έχουμε συνηθίσει να προσπερνάμε, γιατί «έτσι ορίζουν οι καιροί». Το έργο «Το όνομά μου είναι Rachel Corrie» ανήκει στη δεύτερη κατηγορία. Πρέπει, απλώς, να παίζεται, για να μαθαίνει ο κόσμος τι συμβαίνει και δε γίνεται γνωστό.
Το θέατρο είναι πάντα μια πράξη πολιτική, αλλά το θέατρο ντοκουμέντο είναι κάτι περισσότερο από αυτό: είναι ένα είδος ακτιβισμού, στοχεύει, και μερικές φορές το πετυχαίνει, στο να μην ξεχνάμε αυτό που δεν πρέπει να ξεχαστεί και να μην επαναπαυόμαστε μέσα σ’ ένα σύστημα, επειδή απλώς μας έχει δεχθεί… Οφείλουμε οι άνθρωποι της τέχνης να δείχνουμε αυτό που μένει ανοιχτή πληγή στον κόσμο και η Λωρίδα της Γάζας είναι μια ανοιχτή πληγή.
Για μένα η Rachel Corrie είναι μία σύγχρονη Anna Frank και τα emails της είναι το ημερολόγιό της».
Μάνια Παπαδημητρίου – Ιανουάριος 2010
ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Στέλιος Κούλογλου – tvxs.gr
«Εκπληκτική ερμηνεία από την Δήμητρα Σύρου και αριστοτεχνική, λιτή και χωρίς τίποτα το περιττό, σκηνοθεσία από την Μάνια Παπαδημητρίου σε μια θαυμάσια παράσταση για την ζωή και τον θάνατο της Αμερικανίδας ακτιβίστριας που συνετρίβη τον Μάρτιο του 2003 από μια μπουλντόζα του ισραηλινού στρατού. Μια από τις καλύτερες στιγμές του πολιτικού θεάτρου στην Ελλάδα.»
Έφη Μαρίνου – Ελευθεροτυπία
«Η Δήμητρα Σύρου είναι αποκαλυπτική στο ρόλο της Ρέιτσελ»
Αστερόπη Λαζαρίδου - Το Βήμα της Κυριακής
«Είναι ωραίο να υπάρχουν άνθρωποι, όπως η Μάνια Παπαδημητρίου που εμπιστεύονται τόσο σημαντικά κείμενα σε νέους ηθοποιούς. Και είναι ακόμη ωραιότερο, όταν εκείνοι τους βγάζουν ασπροπρόσωπους. Ακόμη και αν ο ακτιβισμός δεν είναι μέρος της ζωής ή του λεξιλογίου σου, συλλαμβάνεις τον εαυτό σου να κρέμεται από τα χείλη της ηθοποιού, η οποία μας χαρίζει μια ενσάρκωση που ώρες ώρες θυμίζει μετενσάρκωση»
Αστερόπη Λαζαρίδου - Το Βήμα
«...εκπληκτική στην προχθεσινή πρεμιέρα...»
Στέλλα Χαραμή – Ελεύθερος Τύπος
«Η Μ. Παπαδημητρίου επενδύει στην ιστορία της Ρέιτσελ αλλά δεν εστιάζει «στην ταύτιση με το πρόσωπο όσο στη σημασία των λόγων και των έργων της». Για να το πετύχουν σκηνοθέτις και ηθοποιός επιχειρούν να δημιουργήσουν ένα αφηγηματικό τοπίο, μιμούμενες σχεδόν τους κανόνες του αρχαίου δράματος. Επικουρικά, εισάγουν ένα δεύτερο πρόσωπο επί σκηνής, την ηθοποιό Μάρω Αγρίτη, που επιτελεί ρόλο ενδιάμεσου μεταξύ ηρωίδας και θεατών. Με τη βοήθεια των κειμένων της Ρέιτσελ η Δήμητρα Σύρου κατορθώνει να υπερνικήσει με αξιοσημείωτο πάθος το μιθριδατισμό του θεατή σε τραγικές διηγήσεις εμπόλεμων ζωνών»
Ιωάννα Μπλάτσου – protagon.gr
«...θα χαρώ πολύ αν αυτή η νέα ηθοποιός με τη χαρακτηριστική σκηνική ευαισθησία και τα πυρακτωμένα μάτια τιμηθεί με το επερχόμενο Βραβείο Μελίνα Μερκούρη. Της αξίζει»
Κατερίνα Σφοντούρη - in2life
«Ικανό να συγκινήσει ακόμη και τους πιο «σκληρούς» θεατές, το έργο είναι «γροθιά στο στομάχι»
Αθηνόραμα
http://www.athinorama.gr/theatre/votes/default.aspx?id=2007780
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση, Νάνσυ Τρικκαλίτη
Σκηνοθεσία, Μάνια Παπαδημητρίου
Βοηθός Σκηνοθέτη, Μάρω Αγρίτη
Επιμέλεια Κίνησης Πάρης Μαντόπουλος
Σκηνικά, Άρτεμις Θεοδωρίδη
Video, Αγγέλα Δεσποτίδου
Φωτισμοί, Αλέκος Αναστασίου
Φωτογραφίες, Θάνος Χόνδρος
Ερμηνεία, Δήμητρα Σύρου
Συμμετοχή, Μάρω Αγρίτη
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Δευτέρα: 21:15
Τρίτη: 21:15
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Γενική Είσοδος: 18 ευρώ
Φοιτητικό: 15 ευρώ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ
70 λεπτά
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ & EMAIL ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Ηλεκτρονική Διεύθυνση
http://to-onoma-mou-einai-rachel-corrie.blogspot.com/
Facebook Event
http://www.facebook.com/event.php?eid=253065139343&ref=ts
familiatheater@gmail.com
familiatheater@ymail.com
familiatheater@yahoo.com
Θέατρο του Νέου Κόσμου
Αντισθένους 7 και Θαρύπου, Αθήνα, Τηλέφωνο: 210 – 9212900
http://www.theatroneoukosmou.gr
Εἰρήνη Σκούρα: Ἀναποφάσιστη
Πριν από 4 ημέρες
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου