Πρώτα, γκουγκλάραμε. Μετά, ψάχναμε και εντοπίζαμε γνωστούς στο facebook. Και τελευταία, twittάρουμε. Με τα social media να έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, το τηλέφωνο και το e-mail τείνουν να μοιάζουν πλέον παλιομοδίτικα.
Ειδικά με το twitter μπορούμε και ειδοποιούμε ανά πάσα στιγμή όλους όσοι μας «ακολουθούν» για δραστηριοτητές μας, για το τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή, για τη ...διάθεσή μας, αλλά και για πολλά πολλά ακόμη.
Το twitter λειτουργεί συχνά, σε παγκόσμια κλίμακα, και ως δημοσιογραφικό εργαλείο, αφού μέσω αυτού μπορεί κανείς να μάθει αν γίνονται πορείες, επεισόδια, αν έχουν κλείσει δρόμοι, κ.λπ. Μέσω της υπηρεσίας «εκφράζονται» σε ευρεία κλίμακα και «δημόσια» και «διάσημα» πρόσωπα.
Η ιδιαιτερότητα εδώ είναι πως κάθε «twittάρισμα», έχει περιορισμό τους 140 χαρακτήρες. Η έκφρασή μας πρέπει να είναι λακωνική, δηλαδή, με άλλα λόγια, γράφουμε μόνο «το ζουμί». Αν κάποιος θέλει λεπτομέρειες μπορεί να επισκεφθεί τον Ιστό, τα sites, τα Blogs κ.λπ.
Αν λοιπόν μέχρι τώρα έχετε facebook, έχετε blog, έχετε και το προσωπικό σας site, καιρός να αποκτήσετε και twitter. Ας δούμε παρέα τι ακριβώς πρέπει να κάνετε για να ξεκινήσετε τα «τιτιβίσματα».
Περί τίνος πρόκειται
Το twitter ξεκίνησε να εκπέμπει τον Ιούλιο του 2006 (κοντεύει δηλαδή να κλείσει τα 5!) και είναι μια υπηρεσία που ανήκει στην κατηγορία των υπηρεσιών web 2.0 (social 2.0). Είναι το λακωνικό ανάλογο των blogs και του facebook και στόχο έχει να φέρει τους ανθρώπους πιο κοντά, να ενημερώνει άμεσα και γρήγορα και να συμβάλει στη δημιουργία διαδικτυακών κοινοτήτων.
Πώς λειτουργεί;
Κατ' αρχάς κάνετε κλικ στο http://twitter.com και ανοίγετε λογαριασμό. Επιλέγετε user name -μπορείτε να διαλέξετε το πραγματικό σας όνομα, το όνομα του blog σας ή το όνομα της επιχείρησής σας (ένας καλός και δωρεάν τρόπος διαφήμισης)-, στη συνέχεια συμπληρώνετε e-mail και password και ...έτοιμοι να ξεκινήσετε. Τώρα, μπορείτε να γράψετε ό,τι θέλετε και να το «ανεβάσετε» κατευθείαν, αλλά για να το δουν οι φίλοι σας ή οι γνωστοί σας από τον Ιστό, πρέπει πρώτα να βρείτε κάποιους να σας «ακολουθήσουν».
Ποιος ακολουθεί ποιον
Για να σας ακολουθήσουν πρέπει πρώτα να σας εντοπίσουν. Γι' αυτό και καλό είναι το user name σας να είναι αληθινό όνομα ή επωνυμία ή κάτι χαρακτηριστικό σας τέλος πάντων. Επίσης ιδανικό είναι να δώσετε το e-mail που χρησιμοποιείτε συχνότερα και όχι ένα αραχνιασμένο. Στη συνέχεια, αρχίστε εσείς να ψάχνετε για γνωστούς: είτε με το όνομά τους είτε με την ηλεκτρονική τους διεύθυνση. Και όταν τους βρείτε, απλώς πατήστε το follow. Έτσι θα ξέρουν ότι τους ακολουθείτε, και το πιθανότερο είναι να σας ακολουθήσουν και αυτοί. Σιγά σιγά (και πάντως γρηγορότερα απ' όσο νομίζετε) θα έχετε αρκετούς ...ακολούθους που θα διαβάζουν τις αναρτήσεις σας. Το σημαντικό με το twitter είναι πως ό,τι ανεβάζετε, στέλνεται αυτομάτως σε πολλούς περισσότερους ανθρώπους απ' ό,τι αν χρησιμοποιούσατε απλό e-mail. Και για να καταλάβετε καλύτερα το μέγεθος της «απήχησης» όσων γράφετε, αν σας παρακολουθούν 1.000 άτομα, τότε η ανάρτησή σας έχει εμφανιστεί και στους 1.000 αυτούς ανθρώπους.
Εννοείται ότι, με τον καιρό, κόσμος που δεν είναι κατ' ανάγκην γνωστός σας θα αρχίσει να σας ακολουθεί. Ιδιαίτερα αν αυτά που λέτε είναι σημαντικά ή αρέσουν. Έτσι θα διευρύνετε τον κύκλο σας. Και φυσικά, όσο συχνά θέλετε, μπορείτε να αυξήσετε τον αριθμό των ατόμων που εσείς ακολουθείτε.
Λιγότερο, αλλά επίσης σημαντικά
Έχετε το λογαριασμό σας, βρήκατε και τους πρώτους ακολούθους σας, ακολουθείτε και εσείς κάποιους, καιρός να ασχοληθούμε με τα λιγότερο, αλλά επίσης σημαντικά: την εμφάνιση του twitter σας. Μέσα από το profile σας διαλέγετε φωτογραφία που θα συνοδεύει το user name σας, καθώς και φόντο για να «δείχνει» πιο όμορφη η σελίδα σας. Μπορείτε ακόμη να σώσετε τα αγαπημένα σας tweets, να δείτε με χρονική σειρά τι ανέβασαν όσοι παρακολουθείτε ή να δείτε τα twittαρίσματα των άλλων, τσεκάροντας ποιους (ή ποιον) συγκεκριμένα θέλετε να διαβάσετε. Επιπλέον έχετε τη δυνατότητα να φτιάξετε λίστες, να στείλετε μηνύματα απ' ευθείας σε συγκεκριμένους παραλήπτες και να δοκιμάσετε να βρείτε καινούργιους e-φίλους βάσει κοινών ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων.
Μετά από όλα αυτά, είστε πανέτοιμοι να ξεκινήσετε την εξερεύνηση. Άλλωστε, όπως με το google και με το facebook, ψάχνοντας ανακαλύπτουμε νέες εφαρμογές και καινούργια πράγματα για να τα ενσωματώσουμε στους λογαριασμούς μας. Σιγά σιγά, λοιπόν, θα βρίσκετε νέους τρόπους να αυξήσετε τους ακολούθους σας και θα τελειοποιήσετε το «στήσιμο» της σελίδας σας. Ενα τελευταίο hint: στο http://search.twitter.com θα μπορείτε να ψάχνετε και να βρίσκετε εύκολα συγκεκριμένα tweets που πιθανώς να σας ενδιαφέρουν, με λέξεις κλειδιά ή βάση χρόνου. Καλή σας αρχή λοιπόν και καλά «τιτιβίσματα»!
Για περισσότερες λεπτομέρειες επισκεφθείτε (ενδεικτικά) και τα:
* http://en.wikipedia.org/wiki/Twitter
* www.searchenginemarketing.gr/blog/archives/175
* http://econsultancy.com/uk/blog/3780-a-20-step-starters- guide-to-using-twitter-efficiently
* http://technmarketing.com/web/ten-things-you-must-know- before-using-twitter
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου