«Το αλάτι της γης» ονομάζεται το νέο ντοκιμαντέρ του Βιμ Βέντερς. Είναι
ένα κινηματογραφικό αφιέρωμα στον Βραζιλιάνο φωτογράφο Σαμπαστιάο
Σαλγκάντο.
Ίσως ο Βιμ Βέντερς να έπρεπε να γυρίζει μόνο ντοκιμαντέρ. Τα τελευταία
15 χρόνια γνώρισε τις μεγαλύτερες επιτυχίες του με αυτό το είδος
κινηματογράφου. Ο Βιμ Βέντερς άλλαξε όμως πολύ τα τελευταία χρόνια. Ο
σκηνοθέτης των μεγάλων επιτυχιών, όπως το «Παρίσι – Τέξας» ή «Με τα
φτερά του έρωτα», υιοθέτησε ένα πολύ διαφορετικό καλλιτεχνικό ύφος από
το τέλος της δεκαετίας του 1960. Ο ντροπαλός και εσωστρεφής νεαρός με
τις ασπρόμαυρες ταινίες και ένας από τους πρωτοπόρους του νέου
γερμανικού κινηματογράφου είναι σήμερα πολύ διαφορετικός.
Σήμερα έχει μια παγκόσμια αναγνώριση και διαθέτει στη συλλογή του δεκάδες βραβεία. Το όνομα του έχει γίνει συνώνυμο του ποιοτικού κινηματογράφου. Τον εκτιμούν οι συνάδελφοί του και για τους νεότερους αποτελεί πηγή έμπνευσης.
Η καινούργια του ταινία που είναι αφιερωμένη στον σταρ Βραζιλιάνο φωτογράφο Σεμπαστιάο Σαλγκάντο δεν είναι τυχαία επιλογή. Ο ίδιος ο Βέντερς είναι ένας παθιασμένος φωτογράφος. Έχουν εκδοθεί πολλά βιβλία με τη φωτογραφική του δουλειά και είναι πάντα ανοιχτός σε κάθε μορφής τέχνη.
Δεν γνώρισε μόνο επιτυχίες
Ο Βιμ Βέντερς δεν γνώρισε όμως μόνο επιτυχίες. Στη δεκαετία του 1980 μετά τις πασίγνωστες ταινίες «Τα φτερά του έρωτα» και «Μέχρι το τέλος του κόσμου» γνώρισε οικονομικές και καλλιτεχνικές αποτυχίες. Οι ταινίες του ήταν ενδιαφέρουσες, αλλά κάπως βαριές και κουραστικές. Το 1989, όταν όλος ο κόσμος είχε στραμμένο το βλέμμα του στο Τείχος του Βερολίνου, ο Βιμ Βέντερς ασχολήθηκε με τον Ιάπωνα μόδιστρο Γιαμαμότο. Αυτό ήταν το ξεκίνημα μιας καινούργιας καριέρας. Με την Pina κέρδισε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ.
Τώρα το «Αλάτι της γης» παρουσιάζει θεαματικές, εντυπωσιακές φωτογραφίες. Μια ματιά στον κόσμο. Μετά την παρουσίαση της ταινίας στις Κάννες το κοινό στάθηκε όρθιο και χειροκροτούσε για πολλά λεπτά. Ο Βέντερς δικαιώθηκε άλλη μια φορά σαν σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ.
Jochen Kürten / Μαρία Ρηγούτσου
Σήμερα έχει μια παγκόσμια αναγνώριση και διαθέτει στη συλλογή του δεκάδες βραβεία. Το όνομα του έχει γίνει συνώνυμο του ποιοτικού κινηματογράφου. Τον εκτιμούν οι συνάδελφοί του και για τους νεότερους αποτελεί πηγή έμπνευσης.
Η καινούργια του ταινία που είναι αφιερωμένη στον σταρ Βραζιλιάνο φωτογράφο Σεμπαστιάο Σαλγκάντο δεν είναι τυχαία επιλογή. Ο ίδιος ο Βέντερς είναι ένας παθιασμένος φωτογράφος. Έχουν εκδοθεί πολλά βιβλία με τη φωτογραφική του δουλειά και είναι πάντα ανοιχτός σε κάθε μορφής τέχνη.
Δεν γνώρισε μόνο επιτυχίες
Σκηνή από «Το αλάτι της γης»
Στο θρυλικό Buena Vista Social Club ασχολήθηκε με τον κόσμο της
μουσικής. Στο έργο Pina παρουσίασε το έργο της εκπληκτικής χορογράφου
Πίνα Μπάους. Τώρα σειρά έχει η φωτογραφία. Και στο χώρο αυτό κινείται με
μεγάλη σιγουριά. Κατέχει αριστοτεχνικά τη σύνθεση της εικόνας, την
οποία ξέρει με θαυμάσιο τρόπο να συνοδεύει με μουσική. Πολλές φορές έχει
αποσπάσει επαίνους για τις μουσικές του επιλογές.Ο Βιμ Βέντερς δεν γνώρισε όμως μόνο επιτυχίες. Στη δεκαετία του 1980 μετά τις πασίγνωστες ταινίες «Τα φτερά του έρωτα» και «Μέχρι το τέλος του κόσμου» γνώρισε οικονομικές και καλλιτεχνικές αποτυχίες. Οι ταινίες του ήταν ενδιαφέρουσες, αλλά κάπως βαριές και κουραστικές. Το 1989, όταν όλος ο κόσμος είχε στραμμένο το βλέμμα του στο Τείχος του Βερολίνου, ο Βιμ Βέντερς ασχολήθηκε με τον Ιάπωνα μόδιστρο Γιαμαμότο. Αυτό ήταν το ξεκίνημα μιας καινούργιας καριέρας. Με την Pina κέρδισε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ.
Τώρα το «Αλάτι της γης» παρουσιάζει θεαματικές, εντυπωσιακές φωτογραφίες. Μια ματιά στον κόσμο. Μετά την παρουσίαση της ταινίας στις Κάννες το κοινό στάθηκε όρθιο και χειροκροτούσε για πολλά λεπτά. Ο Βέντερς δικαιώθηκε άλλη μια φορά σαν σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ.
Jochen Kürten / Μαρία Ρηγούτσου
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου