Ο εβδομαδιαίος «New Yorker» της 3ης Μαρτίου - την ημέρα της τελετής
απονομής των βραβείων Οσκαρ - κυκλοφόρησε με ένα συναρπαστικό εξώφυλλο.
Το σκίτσο του Μπάρι Μπλιτ, με τίτλο «Ετοιμος για το κοντινό του πλάνο»,
απεικόνιζε τον Οσκαρ, το ζηλευτό αγαλματίδιο της Αμερικανικής Ακαδημίας
Κινηματογράφου. Γύρω του βελάκια στόχευαν στο μέτωπο, στα μάτια, στα
χείλη, στα μπράτσα, στα πόδια, στο στήθος, στην κοιλιά... ενώ ένα χέρι,
υποτιθέμενου πλαστικού χειρουργού, σημείωνε τις επεμβάσεις: ένα λίφτινγκ
εδώ, μια λιποαναρρόφηση εκεί, μια ένεση μπότοξ παραπέρα,
βλεφαροπλαστική, κοιλιοπλαστική, ανορθώσεις και εμφυτεύματα.
Με ευρηματικότητα, χιούμορ και καλό γούστο ο ταλαντούχος καλλιτέχνης έθιγε σωρεία ζητημάτων: τη μανία με τις πλαστικές επεμβάσεις στο Χόλιγουντ, την προσκόλληση της εποχής μας στην αφύσικα αειθαλή νεότητα την οποία ενθαρρύνει η βιομηχανία κινηματογράφου, την ωραιοποίηση της πραγματικότητας μέσω προγραμμάτων τύπου Photoshop, τις «πλαστικές επεμβάσεις» στην ίδια την τελετή απονομής και γενικά στις δημόσιες εκδηλώσεις προς χάριν της τηλεοπτικής αναμετάδοσής τους, το άγχος για την ανανέωση παλαιών θεσμών η οποία γίνεται πρόχειρα, επιφανειακά και για λόγους εντυπωσιασμού. Σε μια εποχή στην οποία η ζωή κυλά ανάμεσα σε οθόνες που προβάλλουν χιλιάδες εικόνες χωρίς σημασία ήταν ένα εξώφυλλο το οποίο κατατάσσεται στις σπάνιες περιπτώσεις για τις οποίες το παλιό κλισέ «Μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις» ισχύει ακόμη.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Με ευρηματικότητα, χιούμορ και καλό γούστο ο ταλαντούχος καλλιτέχνης έθιγε σωρεία ζητημάτων: τη μανία με τις πλαστικές επεμβάσεις στο Χόλιγουντ, την προσκόλληση της εποχής μας στην αφύσικα αειθαλή νεότητα την οποία ενθαρρύνει η βιομηχανία κινηματογράφου, την ωραιοποίηση της πραγματικότητας μέσω προγραμμάτων τύπου Photoshop, τις «πλαστικές επεμβάσεις» στην ίδια την τελετή απονομής και γενικά στις δημόσιες εκδηλώσεις προς χάριν της τηλεοπτικής αναμετάδοσής τους, το άγχος για την ανανέωση παλαιών θεσμών η οποία γίνεται πρόχειρα, επιφανειακά και για λόγους εντυπωσιασμού. Σε μια εποχή στην οποία η ζωή κυλά ανάμεσα σε οθόνες που προβάλλουν χιλιάδες εικόνες χωρίς σημασία ήταν ένα εξώφυλλο το οποίο κατατάσσεται στις σπάνιες περιπτώσεις για τις οποίες το παλιό κλισέ «Μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις» ισχύει ακόμη.
ΤΟ ΒΗΜΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου