Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010

Το Αλφαβητάρι της τέχνης

1:02 μ.μ.


Εκτός από τα λουκέτα, τις άδειες κερκίδες στις συναυλίες, τις συχνές καταλήψεις της Ακρόπολης και τα ριάλιτι της... τσίκνας, το δύσκολο 2010 είχε και τα καλά του: από την επιστροφή της πολιτικής στην πεζογραφία και το θέατρο ώς τις διεθνείς διακρίσεις του ελληνικού κινηματογράφου. Πριν το αποχαιρετήσουμε, ευκαιρία να τα θυμηθούμε.

ATTENBERG
Και ξαφνικά, το ελληνικό σινεμά, διά στόματος του υπουργού Πολιτισμού, ταυτίστηκε με την Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη. Η ιδιαίτερη ταινία της βραβεύτηκε σε Βενετία και Θεσσαλονίκη, και η ίδια ανήκει σε μια δημιουργική ομάδα όπου εναλλάσσονται οι ρόλοι σκηνοθέτη, ηθοποιού και παραγωγού. Ομως δεν ήταν η μόνη φέτος στη Βενετία: ο Σύλλας Τζουμέρκας, ο Φίλιππος Τσίτος και ο μικρομηκάς Γιώργος Ζώης. Ρεκόρ ελληνικών συμμετοχών στη Μόστρα.

ΑΡΩΜΑ γυναίκας: Μέλοντι Γκαρντό, Μαρίζα, Φέργκι, Νταϊάνα Κραλ, Σέου, Κριστίνα Μπράνκο, Ούτε Λέμπερ, Ανζελίκ Κιντζό, Ριάνα, Αμπάρο Σάντσεζ - όλες για συναυλία φέτος στην Ελλάδα! Τραγουδοποιοί και τραγουδίστριες απ' όλο τον κόσμο, που, ακόμα κι αν δεν σπάνε πάντα τα ταμεία, δείχνουν ότι το ελληνικό κοινό δεν αρκείται στο μέινστριμ της ποπ, αλλ' αντίθετα είναι ανοιχτό στα πιο ετερόκλητα μουσικά ρεύματα.

ΑΛΑΡΜ Συναγερμός σήμανε στο θέατρο Αττις με την έξοχη παράσταση-«εγκατάσταση» με τίτλο «Αλάρμ», εμπνευσμένη από τη λυσσαλέα σύγκρουση δύο βασιλισσών, της Μαρίας Στιούαρτ (Αγλαΐα Παππά) και Ελισάβετ (Σοφία Χιλ). Ο Θόδωρος Τερζόπουλος ξεχώρισε και στο Φεστιβάλ Αθηνών με τον πολύγλωσσο «Προμηθέα» του, παράσταση που ταξίδεψε στην Κωνσταντινούπολη και το Εσεν της Γερμανίας, με τα εντυπωσιακά σκηνικά του Γιάννη Κουνέλη.

ΑΛΑ ΤΟΥΡΚΑ Το παίζαμε ολίγον υπερόπτες, αλλά την πατήσαμε! Και τον έρωτα του Ονούρ για τη Σεχραζάτ παρακολουθήσαμε πριν αγκιστρωθούμε στο «Κισμέτ», και στην Κωνσταντινούπολη - Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης ταξιδέψαμε, και το «Στρατηγικό βάθος» του Νταβούτογλου αγοράσαμε και σύγχρονους τούρκους συγγραφείς ανακαλύψαμε, πέραν του Παμούκ (από την Εσμαχάν Αϊκόλ και την Περιχάν Μαγκτνέν ώς τον Τζελίλ Οκέρ). Στο Αιγαίο να δούμε τι θα κάνουμε...

ΑΚΡΙΒΟΣ χωρίς λόγο. Στη Γαλλία τα εισιτήρια κόστιζαν 7-49 ευρώ, στο Βέλγιο 20-65, στην Ισπανία 10,40-45 ευρώ. Στην Ελλάδα, όσοι θέλησαν να παρακολουθήσουν τον Τζον Μάλκοβιτς στην «Κολασμένη κωμωδία» (αυτοβιογραφία του Αυστριακού γκάνγκστερ Τζακ Ουντερβέγκερ, γνωστού ως Τζακ του Αντεροβγάλτη) έπρεπε να πληρώσουν από 38,5 έως 150 ευρώ! Ποτέ δεν μάθαμε γιατί.

ΑΔΕΙΕΣ κερκίδες: Ο Ελβις Κοστέλο και η Γκρέις Τζόουνς δεν ήρθαν ποτέ. Η Νταϊάνα Κραλ έπαιξε μπροστά σε 350 άτομα. Η Ριάνα και οι Aerosmith μάλλον έμειναν έκπληκτοι από τον λίγο κόσμο. Το φεστιβάλ του Kosmos δεν είχε την περσινή επιτυχία, ενώ στο Rockwave ονόματα όπως οι Black Eyed Peas, οι Massive Attack και ο Φάτμποϊ Σλιμ είχαν ελάχιστο κοινό. Αυτό το καλοκαίρι ήταν ολέθριο για τους διοργανωτές συναυλιών.

AVATAR Τεχνικά άψογη η ταινία, δίνει μια γεύση από το οικογενειακό σινεμά του μέλλοντος. Κι όμως. Ο Τζέιμς Κάμερον έχασε το Οσκαρ καλύτερης ταινίας από την πρώην γυναίκα του Κάθριν Μπίγκελοου. Το πολεμικό «Hurt Locker» κατατρόπωσε το οικολογικό «Avatar». Σύμπτωση ή πολιτική στάση;

Διαβάστε περισσότερα http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=24/12/2010&id=235843

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

 

© 2013 "στο... Επτά". All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top