Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

Ο Τζιμ Τζάρμους «κατακτά» τη Θεσσαλονίκη

8:39 π.μ.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΤΕΡΖΗΣ

Απλός, χαλαρός και με διάθεση να απαντήσει υπομονετικά σε όλες τις ερωτήσεις, εμφανίστηκε σήμερα το μεσημέρι ο Τζιμ Τζάρμους, ο πιο διάσημος προσκεκλημένος του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στη συνέντευξη τύπου. Μετά την προβολή χθες Παρασκευή βράδυ, της νέας του ταινίας «Μόνο οι εραστές μένουν ζωντανοί», στην επίσημη έναρξη του Φεστιβάλ, ο Τζάρμους είχε ήδη κερδίσει τους σινεφίλ θεατές, που στριμώχτηκαν σήμερα μαζί με τους δημοσιογράφους για να τον δουν και να τους ακούσουν από κοντά.


«Υπάρχει μια πολύ μεγάλη παράδοση ταινιών με βαμπίρ», είπε απαντώντας για την ιδιότυπη θεματική επιλογή στην τελευταία ταινία του, «αλλά εμείς δεν γυρίσαμε μια ταινία τρόμου, πρόκειται ουσιαστικά για μια ιστορία αγάπης» -μια ιστορία αγάπης μέσα στο χρόνο, δύο βαμπίρ (Τίλντα Σουίντον και Τιμ Χίντλστον).
Απαντώντας για το ανεξάρτητο σινεμά στην Αμερική, είπε πως εκεί έχει γίνει πια «ένας όρος που αποτελεί εργαλείο του μάρκετινγκ. «Σήμερα είναι πιο δύσκολο να γυρίσεις μια ανεξάρτητη ταινία, ακόμη και σε σχέση με πέντε χρόνια πριν. Εχουν αλλάξει τα δεδομένα,  έχει συντελέσει και η παγκόσμια οικονομική κρίση, ο τρόπος διανομής... Ισως είναι λύση ο τρόπος που γυρίζονται ταινίες σήμερα στην Ελλάδα, με χαμηλό προϋπολογισμό, ίσως αυτό να είναι το μέλλον».
Ο Τζάρμους έδειξε πως όχι μόνο γνωρίζει τον «νέο ελληνικό κινηματογράφο», του οποίου έπλεξε το εγκώμιο, αλλά ανέφερε σε κάποια στιγμή πως στην προοπτική του ταξιδιού του στη Θεσσαλονίκη, άρχισε να ιιελετά την ιστορία της πόλης και εντυπωσιάστηκε.
Απαντώντας σε ερώτηση για το mainstream και το underground, απάντησε «Πάντα έβρισκα ότι τα πράγματα είναι πιο ελκυστικά πέρα από το mainstream, στο περιθώριο, που με συγκινούσε περισσότερο. Αλλά υπάρχουν και πολύ πιο θαρραλέοι από μένα που πάνε κόντρα στους κανόνες, αλλάζουν στ' αλήθεια τα δεδομένα και τους θαυμάζω πολύ».
Η μουσική παίζει μονίμως μεγάλο ρόλο στις ταινίες του Τζάρμους, και στη συνέντευξη τύπου παραδέχτηκε ότι είναι ανοιχτός σε πολλά και διαφορετικά είδη μουσικής, από το νεοψυχεδελικό κίνημα μέχρι drone, trance, doom metal, underground hip hop και βέβαια το heavy rock.
Για τις επιρροές του από άλλες ταινίες και σκηνοθέτες, απάντησε μάλλον διπλωματικά, όταν κάποιος του θύμισε ένα παλιό του κείμενο, όπου αναφέρει ότι «κλέβει» από παντού: «Μάλλον το ρήμα «κλέβω» δεν είναι το πιο σωστό, αλλά επηρεάζομαι από πολλές πλευρές. Όλα όσα γίνονται στον κινηματογράφο μοιάζουν με κύματα στον ωκεανό, που συνδέονται μεταξύ τους και προέρχονται από κάπου αλλού. Είναι ωραίο να ενσωματώνεις επιρροές  στο έργο σου, όπως έκαναν πάντα οι καλλιτέχνες. Οσοι αρνούνται ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο, μάλλον φοβούνται».
Ο Τζάρμους έπλεξε το εγκώμιο τόσο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης  Δημήτρη Εϊπίδη, τον οποίο γνωρίζει εδώ και δεκαετίες, όσο και του Ελληνα συμπαραγωγού της τελευταίας ταινίας του, του Χρήστου Κωνσταντακόπουλου: «Είναι ένας άγγελος του κινηματογράφου», ανέφερε για τον τελευταίο, προσθέτοντας ότι έκαναν ατέλειωτες συζητήσεις οι δυο τους για τον Σαίξπηρ, τον Μαρκ Τουέιν, τον Λευκάδιο Χερν… Για τον νέο ελληνικό κινηματογράφο ανέφερε πως είναι «ένας από του ς κήπους του παγκόσμιου κινηματογράφου που σήμερα ανθίζουν».
Και βέβαια ήταν αναπόφευκτο να ερωτηθεί και  για την πρόσφατη απώλεια του Λου Ριντ, του συμπολίτη του στη Νέα Υόρκη, με τον οποίο διατηρούσε φιλική σχέση: «Για μας ήταν ο νονός του αντεργκράουντ ροκ, είναι μεγάλη απώλεια ο θάνατός του».

ΠΗΓΗ Η ΑΥΓΗ
 

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

 

© 2013 "στο... Επτά". All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top