Τις πρακτικές εκμετάλλευσης που εφαρμόζουν οι παραγωγοί στο χώρο της τέχνης καταγγέλλει, μιλώντας στο ρ/σ "στο Κόκκινο"
και την Ευγενία Λουπάκη, ο μουσικοσυνθέτης Διονύσης Τσακνής, με αφορμή
το κατέβασμα της παράστασης "Θεσμοφοριάζουσες" από τον παραγωγό του
Ακροπόλ, Θεοφάνη Κιρκινέζο.
Ο κ. Τσακνής είχε καταγγείλει την προηγούμενη εβδομάδα, τον επιχειρηματία και παραγωγό του ΑΚΡΟΠΟΛ, Θεοφάνη Κιρκινέζο, ότι αφήνει απλήρωτους τους καλλιτέχνες, μουσικούς και τεχνικούς της παράστασης "Θεσμοφοριάζουσες", υποχρεώνοντας τους να δουλεύουν σε συνθήκες γαλέρας.
Ο επιχειρηματίας απάντησε με το "κατέβασμα" της παράστασης την περασμένη Κυριακή, κάνοντας λόγο για εισπρακτική αποτυχία.
Ο κ. Τσακνής βρέθηκε στο στούντιο του σταθμού και σκιαγράφησε μια πραγματικότητα "μεσαίωνα", που καταστρέφει τον χώρο της τέχνης στην χώρα μας.
Διαβάστε την επιστολή του Διονύση Τσακνή:
«Όταν το αυτονόητο (να αμείβεσαι έστω και με συνθήκες μνημονίου) καταργείται, Όταν ο σεβασμός της εργασίας (χειρωνακτικής ή πνευματικής) μοιάζει για την ασύδοτη εργοδοσία, άγνωστη λέξη,
Όταν η επιδειξιομανία του πλούτου, χλευάζει την οικονομική δυσπραγία του εργαζόμενου και κωφεύει στις δικαιολογημένες οχλήσεις και επιβεβλημένες αντιδράσεις,
Όταν η επιχειρούμενη λογική του εκφοβισμού, (μην τύχει και δε βρεις αύριο δουλειά σε παρόμοιους πάτρονες) γίνεται καθεστώς,
ΤΟΤΕ: Οφείλεις να αντιδράσεις με όσα μέσα σου δίνουν οι κουτσουρεμένοι -έστω νόμοι αυτού του κράτους, όχι μόνο σε κοινωνικό, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο. Εκφράζοντας -θέλω να πιστεύω- το σύνολο των συναδέλφων του χώρου, (ηθοποιών, τεχνικών και υπολοίπων συντελεστών της παράστασης "ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ" ,
παραγωγής του γνωστού πλέον στον καλλιτεχνικό χώρο, επιχειρηματία ονόματι ΦΑΝΗ ΚΙΡΚΙΝΕΖΟΥ) κατήγγειλα την σύμβασή μου με τον εν λόγω επιχειρηματία και προχώρησα σε απαγόρευση χρήσης της μουσικής μου για την συγκεκριμένη παράσταση, για αθέτηση όλων των συμβατικών του υποχρεώσεων.
Συμβατικές υποχρεώσεις, που εξ όσων καλά γνωρίζω, αθέτησε και συνεχίζει να αθετεί τόσο προς τους ηθοποιούς και τεχνικούς, όσο και προς τον μεταφραστή Κ. Γεωργουσόπουλο, το διασκευαστή Γ.Κιμούλη , τη χορογράφο Ε. Γεροδήμου και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές.
Σε παρόμοιες ενέργειες, σαν τη δική μου προέβησαν ηθοποιοί της παράστασης όσο και ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής Γ. Κιμούλης δείχνοντας έτσι ,πως μόνο με κοινούς αγώνες μπορούμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του καλλιτεχνικού μας έργου και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας.
Δεν προέχει η όποια οικονομική μου δικαίωση, για την απλήρωτη εργασία μου. (Με την κατάσταση δε των δικαστηρίων, μάλλον οι κληρονόμοι μου θα εισπράξουν).
Αντιθέτως η ηθική, κοινωνική και πολιτική διάσταση, μέσω της δημοσιοποίησης της αθλιότητας, είναι αυτή, που με οδήγησε στο ύστατο όπλο που μου απέμεινε».
Διονύσης Τσακνής
Συνθέτης- στιχουργός
Ο κ. Τσακνής είχε καταγγείλει την προηγούμενη εβδομάδα, τον επιχειρηματία και παραγωγό του ΑΚΡΟΠΟΛ, Θεοφάνη Κιρκινέζο, ότι αφήνει απλήρωτους τους καλλιτέχνες, μουσικούς και τεχνικούς της παράστασης "Θεσμοφοριάζουσες", υποχρεώνοντας τους να δουλεύουν σε συνθήκες γαλέρας.
Ο επιχειρηματίας απάντησε με το "κατέβασμα" της παράστασης την περασμένη Κυριακή, κάνοντας λόγο για εισπρακτική αποτυχία.
Ο κ. Τσακνής βρέθηκε στο στούντιο του σταθμού και σκιαγράφησε μια πραγματικότητα "μεσαίωνα", που καταστρέφει τον χώρο της τέχνης στην χώρα μας.
Διαβάστε την επιστολή του Διονύση Τσακνή:
«Όταν το αυτονόητο (να αμείβεσαι έστω και με συνθήκες μνημονίου) καταργείται, Όταν ο σεβασμός της εργασίας (χειρωνακτικής ή πνευματικής) μοιάζει για την ασύδοτη εργοδοσία, άγνωστη λέξη,
Όταν η επιδειξιομανία του πλούτου, χλευάζει την οικονομική δυσπραγία του εργαζόμενου και κωφεύει στις δικαιολογημένες οχλήσεις και επιβεβλημένες αντιδράσεις,
Όταν η επιχειρούμενη λογική του εκφοβισμού, (μην τύχει και δε βρεις αύριο δουλειά σε παρόμοιους πάτρονες) γίνεται καθεστώς,
ΤΟΤΕ: Οφείλεις να αντιδράσεις με όσα μέσα σου δίνουν οι κουτσουρεμένοι -έστω νόμοι αυτού του κράτους, όχι μόνο σε κοινωνικό, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο. Εκφράζοντας -θέλω να πιστεύω- το σύνολο των συναδέλφων του χώρου, (ηθοποιών, τεχνικών και υπολοίπων συντελεστών της παράστασης "ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ" ,
παραγωγής του γνωστού πλέον στον καλλιτεχνικό χώρο, επιχειρηματία ονόματι ΦΑΝΗ ΚΙΡΚΙΝΕΖΟΥ) κατήγγειλα την σύμβασή μου με τον εν λόγω επιχειρηματία και προχώρησα σε απαγόρευση χρήσης της μουσικής μου για την συγκεκριμένη παράσταση, για αθέτηση όλων των συμβατικών του υποχρεώσεων.
Συμβατικές υποχρεώσεις, που εξ όσων καλά γνωρίζω, αθέτησε και συνεχίζει να αθετεί τόσο προς τους ηθοποιούς και τεχνικούς, όσο και προς τον μεταφραστή Κ. Γεωργουσόπουλο, το διασκευαστή Γ.Κιμούλη , τη χορογράφο Ε. Γεροδήμου και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές.
Σε παρόμοιες ενέργειες, σαν τη δική μου προέβησαν ηθοποιοί της παράστασης όσο και ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής Γ. Κιμούλης δείχνοντας έτσι ,πως μόνο με κοινούς αγώνες μπορούμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του καλλιτεχνικού μας έργου και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας.
Δεν προέχει η όποια οικονομική μου δικαίωση, για την απλήρωτη εργασία μου. (Με την κατάσταση δε των δικαστηρίων, μάλλον οι κληρονόμοι μου θα εισπράξουν).
Αντιθέτως η ηθική, κοινωνική και πολιτική διάσταση, μέσω της δημοσιοποίησης της αθλιότητας, είναι αυτή, που με οδήγησε στο ύστατο όπλο που μου απέμεινε».
Διονύσης Τσακνής
Συνθέτης- στιχουργός
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου