Δευτέρα 4 Ιουνίου 2012

65ο Φεστιβάλ Καννών: Η αγορά αντιστέκεται στην οικονομική κρίση

12:19 π.μ.

Του Γιάννη Ζουμπουλάκη 

Στη συντριπτική πλειονότητά τους οι ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος στο Φεστιβάλ των Καννών, το οποίο έληξε την περασμένη Κυριακή για 65η φορά στην ιστορία του, είναι αγορασμένες από την ελληνική κινηματογραφική διανομή με την προοπτική, αν όλα πάνε κατ' ευχήν, να προβληθούν στις αίθουσες στη προσεχή χειμερινή σεζόν.

Και δεν αναφερόμαστε μόνον στις ταινίες τύπου «Cosmopolis» (Village) του Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ, στο «Killing them softly»/Σκότωνέ τους απαλά (Audio Visual) του Αντριου Ντόμινικ, στο «Angel's share»/Το μερτικό του αγγέλου (Feelgood) του Κεν Λόουτς ή στο «On the road» /Στον δρόμο (Odeon) του Γουόλτερ Σάλες, ούτε φυσικά στο «Amour» (Rosebud) τον εφετινό Χρυσό Φοίνικα σε σκηνοθεσία Μίχαελ Χάνεκε.


Σε ταινίες δηλαδή που από μόνες τους έχουν τη δυνατότητα να κάνουν κάποια εισιτήρια λόγω του θέματος, των βραβείων ή των ονομάτων που τις στηρίζουν.

Αναφερόμαστε και σε ταινίες όπως το «Post tenebras lux»/Φως μετά το σκοτάδι (Αma Films) του μεξικανού Κάρλος Ρεϊγάδας, το «V tumane»/Mέσα στην ομίχλη (Sevne) του Σεργκέι Λοζνίτσα, το «Reality»/Πραγματικότητα (Seven) του ιταλού Ματέο Γκαρόνε, το «Beyond the hills» /Πέρα από τους λόφους (Seven/Σπέντζος) του Ρουμάνου Κριστιάν Μουντζιού και το «Holy Motors» (Strada Films) του Λεός Καράξ.

Αυτές είναι ταινίες που, ανεξαρτήτως από το αν πήραν ή όχι κάποιο βραβείο στις Κάννες, και ακριβά αγοράστηκαν και δύσκολα μπορούν να βρουν μια ισχυρή βάση κοινού, προσανατολισμένου στο εναλλακτικό σινεμά του δημιουργού.

Γιατί και αυτό το σινεμά, όπως κάθε τι στην Ελλάδα, έχει πληγεί. Ολες δε οι ταινίες που προαναφέρθηκαν αφορούν μόνον το επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα.

Σημαντικές αγορές έγιναν από όλα τα προγράμματα (Εκτός Συναγωνισμού, Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών, Ένα Κάποιο Βλέμμα κ.λπ.)

Οπως πέρυσι έτσι και εφέτος η πτώση των εισιτηρίων στις ελληνικές αίθουσες ήταν δραματική. Ολα δείχνουν δε, ότι η τελική καταμέτρηση του 2012 θα μας φέρει σε νούμερο εισιτηρίων πολύ χαμηλότερο των 10.900.000 περίπου που κόπηκαν το 2011.

Για να καταλάβετε, έναν χρόνο νωρίτερα, το 2010 είχαν κοπεί ένα εκατομμύριο εισιτήρια περισσότερα! (11.700.000 περίπου).

Θα ήταν παράδοξο λοιπόν η «κατηφόρα» να μην έχει προκαλέσει αμηχανία (και ανησυχία) στους κινηματογραφικούς κύκλους της χώρας μας. Είναι αλήθεια ότι όλοι φοβούνται για τα χειρότερα στην σεζόν 2012 - 2013. Αδικο έχουν;

Ωστόσο, ορισμένες φορές η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση και εν προκειμένω, επίθεση σημαίνει επένδυση. Γεμίζοντας τις αποσκευές τους με ταινίες, οι έλληνες διανομείς – μικροί και μεγάλοι – ρισκάρουν αντιστεκόμενοι στην κρίση.

Επενδύουν σε αγορές ταινιών στις οποίες πιστεύουν, παρά το γεγονός ότι η πορεία τους στις αίθουσες δείχνει τουλάχιστον αμφίβολη.

Και ίσως τώρα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά να κρίνεται επιτακτική η ανάγκη μιας υγιούς, επί της ουσίας συνεργασίας διανομέων - αιθουσαρχών, ή ακόμα και διανομέων μεταξύ τους έτσι ώστε το προϊόν που αγοράστηκε ακριβά να είναι προσιτό στον τελικό αποδέκτη. Το κοινό.

Το ΒΗΜΑ

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

 

© 2013 "στο... Επτά". All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top