Πέμπτη 14 Ιουλίου 2011

Το τέλος του σοσιαλισμού και του... Χάρι Πότερ

5:45 π.μ.


Στο πρόγραμμα και η βιογραφική ταινία «Σαγκάν» της Νταϊάν Κιρίς καθώς και τρεις επανεκδόσεις: «Blackmail» του Αλφρεντ Χίτσκοκ, «Μαζί ποτέ» του Φατίχ Ακίν και «Πώς να κλέψετε 1.000.000 δολάρια» του Γουίλιαμ Γουάιλερ.

Socialism

Γαλλία/Ελβετία, 2010.
Σκηνοθεσία-σενάριο: Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Ηθοποιοί: Κατρίν Τανβιέρ, Κριστιάν Σινιζέρ, Πάτι Σμιθ, Αλέν Μπατιού. 101'

****

Η κατάσταση της Ευρώπης αλλά και του πολιτισμού μας, μέσα από μια κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, σε μια ανατρεπτική ταινία-μπροσούρα, από έναν από τους πιο μοντέρνους, ανατρεπτικούς σκηνοθέτες του σύγχρονου κινηματογράφου.

Η ιστορία της Ευρώπης, τότε και σήμερα, με την πρόσφατη, θλιβερή της κατάσταση, η παγκοσμιοποίηση, η αμερικανική κυριαρχία, ο ρατσισμός, ο σοσιαλισμός, ο καπιταλισμός, το πρόβλημα με τους Εβραίους, αλλά και ο ίδιος ο κινηματογράφος και γενικότερα το οπτικοακουστικό, η ψηφιακή τεχνολογία και το Internet είναι μερικά από τα θέματα της ταινίας του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, που πρωτοείδαμε στο περσινό Φεστιβάλ των Κανών και στο οποίο ο Γκοντάρ, που αρνήθηκε να παρευρεθεί, υπερασπίστηκε την Ελλάδα και την οικονομική της κατάσταση.

Στο πνεύμα των πολιτικών ταινιών που το «τρομερό παιδί» της νουβέλ βαγκ άρχισε να γυρίζει από το Μάη του '68 μέχρι τις πρόσφατες «Η μουσική μας» και «Ελεγεία του έρωτα», ο Γκοντάρ παρουσιάζει ένα είδος φιλοσοφικής, ηθικής, θεωρητικής και κινηματογραφικής μπροσούρας πάνω στον σύγχρονο κόσμο μας και την κατάντια του.

Ο Γκοντάρ αναμιγνύει, με το γνωστό αποσπασματικό, καινοτόμο, συχνά εγωιστικό, μαζί και αναρχικό ύφος του, σκηνές με ψηφιακή κάμερα, με αποσπάσματα από το Internet και την τηλεόραση (όπως στο πρώτο μέρος), ακόμη και από τα video installations, αλλά και άλλες γυρισμένες με πιο παραδοσιακά μέσα και άλλοτε με αποσπάσματα από ταινίες και επίκαιρα, για να σχολιάσει, να συζητήσει, ακόμη και να χλευάσει («Η καημένη η Ευρώπη», αναφέρει σε μια στιγμή, «κατακτημένη από τα βάσανα, ταπεινωμένη από την ελευθερία»).

Η ταινία αποτελείται από τρία μέρη: το πρώτο, μια κρουαζιέρα στη Μεσόγειο με διάφορα φαινομενικά άσχετα μεταξύ τους πρόσωπα (ανάμεσά τους ο Αλέν Μπατιού και η Πάτι Σμιθ). Το δεύτερο σ' ένα βενζινάδικο στη Γαλλία, ενώ στο τρίτο επιστρέφει στη Μεσόγειο (Αίγυπτο, Παλαιστίνη, Οδησσό, Ελλάδα, Νάπολη, Βαρκελώνη) μέσα από ένα μοντάζ εικόνων από ταινίες («Το θωρηκτό Ποτέμκιν», «Παϊζά») και επίκαιρα που αναφέρονται στην πρόσφατη ιστορία, μαζί και τον ελληνικό εμφύλιο. Στην ηχητική μπάντα αναμιγνύει, με τη γνωστή ευρηματικότητά του, ήχους και μουσική με διάφορα κείμενα από Αισχύλο, Βάλτερ Μπένιαμιν και Σαρτρ μέχρι Αραγκόν και Μπεργκσόν. Ολα αυτά διανθίζονται με ιδιοφυή σλόγκαν όπως «Αν ο νόμος είναι άδικος, η δικαιοσύνη πρέπει να είναι πριν από το νόμο». Αν ψάχνετε για έναν διαφορετικό, μοντέρνο, ανατρεπτικό κινηματογράφο, έναν κινηματογράφο που να μη νοιάζεται για ιστορίες με αρχή, μέση και τέλος, έναν κινηματογράφο που να ενοχλεί και να βάζει σε σκέψη, τότε αυτός ο «Socialism» είναι για σας.

Ο Χάρι Πότερ και οι κλήροι του θανάτου - Μέρος Β'

Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 2.
Βρετανία/ΗΠΑ, 2011. Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Γέιτς. Σενάριο: Στιβ Κλόουβς. Ηθοποιοί: Ντάνιελ Ράντκλιφ, Εμα Γουάτσον, Ρούπερτ Γκριντ, Μάικλ Γκάμπον, Αλαν Ρίκμαν. 130'

**½

Το τέλος του μαγικού 10χρονου ταξιδιού του Χάρι και της παρέας του, σε μια ταινία με μπόλικη δράση και εντυπωσιακά ειδικά εφέ, ενισχυμένα από το σύστημα 3-D.

Υστερα από 10 χρόνια και εφτά ταινίες, φτάνουμε επιτέλους στο όγδοο και τελικό κεφάλαιο της ατέλειωτης περιπέτειας του Χάρι Πότερ και των μάγων φίλων του, που έκανε τη συγγραφέα του Τζ. Κ. Ρόουλινγκ πάμπλουτη. Η ταινία αρχίζει από εκεί που τελείωνε το πρώτο μέρος, όταν ο Χάρι θάβει τον φιλικό καλικάντζαρο, με τον Χάρι, τον Ρον και την Ερμιόνη τώρα να ψάχνουν τα τρία μαγικά αντικείμενα που θα τους βοηθήσουν να νικήσουν τον κακό λόρδο Βόλντεμορτ.

Ευκαιρία για το σκηνοθέτη Ντέιβιντ Γέιτς (που επιστρέφει στη σειρά για 4η φορά) να φτιάξει μερικές συναρπαστικές σκηνές, όπου η περιπέτεια συνδυάζεται με τη φαντασία και τα έξοχα ψηφιακά ειδικά εφέ (ενισχυμένα από το 3-D), όπως στις σκηνές της διείσδυσης της τριάδας στο θησαυροφυλάκιο της Μπέλατριξ ή σε εκείνες της μεγάλης μάχης ανάμεσα στις σκοτεινές δυνάμεις του λόρδου Βόλντεμορτ και τους υπερασπιστές της σχολής Χόγκγουαρτ (σκηνές που θυμίζουν τον «Αρχοντα των δαχτυλιδιών»). Μπορεί τα θέματα και οι εκπλήξεις να λιγόστεψαν. Μπορεί το φινάλε να είναι κάπως χλομό και οι ενήλικοι πια ήρωες της ταινίας να έχασαν την αθωότητα και την αίγλη των παιδικών τους χρόνων. Οι φανατικοί όμως της σειράς (όποια κι αν είναι η γνώμη των κριτικών) θα ικανοποιηθούν και με το παραπάνω με ό,τι τους προσφέρει η ταινία και τα μαγικά τρικ της.

Αναλυτικά όλες οι ταινίες www.enet.gr






Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

 

© 2013 "στο... Επτά". All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top