Σε μορφή κοντσερτάντε παρουσιάστηκε χθες ο βαγκνερικός Ταγχώυζερ στο Ντύσελντορφ, από την Deutsche Oper am Rhein, μετά τις αποδοκιμασίες και τις ιδιαίτερα έντονες αντιδράσεις που συνάντησε η προσέγγιση του σκηνοθέτη Burkhard Kosminski σε αυτό το βαγκνερικό μουσικό δράμα.
Ο λόγος που η πρώτη σκηνοθεσία του Kosminski για το λυρικό θέατρο συνάντησε τόσο έντονες αντιδράσεις ήταν το γεγονός ότι επέλεξε να μεταφέρει τη δράση της όπερας από τη μεσαιωνική Γερμανία των τροβαδούρων στο ναζιστικό παρελθόν της χώρας και μάλιστα αποδίδοντας με ωμό ρεαλισμό σκηνές βίας, όπως η εκτέλεση μιας οικογένειας με ξυρισμένα κεφάλια, ενώ στο βάθος της σκηνής πρόβαλλαν τα απομεινάρια ενός θαλάμου αερίων. Η ίδια η Αφροδίτη, θεά του έρωτα που δίπλα της έμεινε ο πρωταγωνιστής τροβαδούρος, παρουσιάζεται ντυμένη με ναζιστική στολή, ακολουθούμενη από μια κουστωδία SS...


Η διεύθυνση του θεάτρου πρότεινε στον σκηνοθέτη να απαλείψει τις περισσότερο αμφιλεγόμενες σκηνές, καθώς, όπως ισχυρίζεται, προκάλεσαν τόσο έντονο σοκ σε ορισμένους θεατές που χρειάστηκε να τους παρασχεθεί ιατρική βοήθεια. Μετά την άρνησή του όμως, η διεύθυνση του θεάτρου αποφάσισε να συνεχίσει την παρουσίαση της όπερας σε μορφή κοντσερτάντε.
Ο ίδιος ο σκηνοθέτης σημείωσε πως με την προσέγγισή του θέλησε να θίξει το ζήτημα της σχέσης του ναζιστικού καθεστώτος με τη μουσική του Βάγκνερ (είναι γνωστό πως ήταν ο αγαπημένος συνθέτης του Χίτλερ), αλλά και τις αντισημιτικές απόψεις που εξέφραζε στο έργο του για τον Ιουδαϊσμό στη μουσική. Φαίνεται πως μια τέτοια προσέγγιση, ιδιαίτερα σε μια χρονιά που εορτάζεται η επέτειος των 200 ετών από τη γέννηση και 130 από τον θάνατο του Γερμανού μουσουργού, συνεχίζει να προκαλεί αντιδράσεις.