Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

Εκδίκηση, διεκδίκηση και ανεκτικότητα

9:11 π.μ.


«Η πολιτική μάς αφορά πρωτίστως. Δεν θα μπορούσε να συμβεί το αντίθετο στις εποχές που ζούμε. Στη Σικυώνα (Κιάτο) μέσα από την τέχνη, την αγωνία τού σήμερα και του αύριο, προσπαθούμε να βρούμε τη νέα ταυτότητα, τη νέα πολιτική και κοινωνική συνείδηση.

Είναι μια πρόκληση», λέει ο Θόδωρος Τερζόπουλος για την 3η Συνάντηση Αρχαίου Δράματος που πραγματοποιείται στη Σικυώνα 24-28 Αυγούστου με θέμα την «Εκδίκηση».

Την εμπνεύστηκε και τη διοργάνωσε έτσι ώστε να εισχωρεί στον ιστό της πόλης. Από τις Αποθήκες ΑΣΟ μέχρι τον αύλειο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου και από τη Βυζαντινή Εκκλησία του Αγ. Νικολάου μέχρι το Κέντρο Υγείας Κιάτου και το Τουριστικό Περίπτερο.

Στο τέλος του πενθήμερου μέσα από παραστάσεις, συναντήσεις, ημερίδες, ζωντανές εγκαταστάσεις, εργαστήρια, συναυλίες hip hop και πολιτικά fora η έννοια της εκδίκησης «εμβαπτίζεται αποκτώντας τα χαρακτηριστικά της διεκδίκησης και της ανεκτικότητας», υποστηρίζει ο ίδιος.

Πρόκειται για μια διεθνή διοργάνωση, η οποία με 130.000 ευρώ φέρνει στο Κιάτο διεθνή ονόματα, όπως την κορυφαία Λιβανέζα ποιήτρια και εικαστικό Ετελ Αντνάν και το Γερμανό δραματουργό, μεταφραστή, σκηνοθέτη και εκδότη της πολιτικής και θεατρικής έκδοσης «Theater der Zeit», Φρανκ Ράντατζ. Θα πάρουν μέρος επίσης οικονομικοί μετανάστες, εκπρόσωποι της Κερατέας, Αγανακτισμένοι πολίτες, άνεργοι και συνταξιούχοι που θα «συνδέονται» διαδικτυακά με συμμετέχοντες σε ανάλογα κινήματα στην Αίγυπτο, στην Τυνησία, στην Ισπανία και στη Γαλλία.

Πρωτιές

Δεν θα λείψουν οι παγκόσμιες πρωτιές, μεταξύ των οποίων το ειδικά γραμμένο για τη συνάντηση κείμενο της Αντνάν «Ανεκτικότητα», ο νέος παραληρηματικός πολιτικός μονόλογος για τη σύγχρονη πραγματικότητα «Μεσονύκτιον» του Βασίλη Παπαβασιλείου, άπαιχτα κείμενα του Μάριου Ποντίκα («Χλιμίντρισμα») και του Θανάση Αλευρά («Ρέκβιεμ»), μαζί με μια «φουρνιά» νέας πολιτικής ποίησης.

Γιατί σε εποχές που η αυτοδικία χτυπάει κόκκινο, ο Τερζόπουλος επέλεξε για κεντρική θεματική της Συνάντησης την εκδίκηση; «Η εκδίκηση πέρα από τη μυθική της διάσταση έχει και βαριά ιστορική. Πόσα εγκλήματα έχουν διαπραχθεί από εκδίκηση και στην πολιτική και στον πολιτισμό; Ακόμα και σήμερα ζούμε τον Εμφύλιο Πόλεμο, στην πολιτική ζωή. Δεν έχει επέλθει συμφιλίωση. Μ' αυτή την έννοια η εκδίκηση, που εγκλείει μέσα της μεγάλη ποσότητα ενέργειας, πρέπει να εκφραστεί. Θα πρότεινα να εκφραστεί ως μια δημιουργική κατάσταση και να μετουσιωθεί σε συμφιλίωση. Στη συνάντηση προτείνουμε το διάλογο και την ανεκτικότητα, μέσα από την πολιτική, την κοινωνιολογία, τη θεατρολογία, τη νευρογλωσσολογία κ.ο.κ.».

* Η Αντνάν έγραψε ειδικά για τη Συνάντηση το κείμενο «Ανεκτικότητα» που αφορά έναν παράλογο φόνο κι εκτυλίσσεται στην Παλαιστίνη (25/8, Αποθήκες ΑΣΟ, με τον Σάββα Στρούμπο. Ακολουθεί συζήτηση με την Αντνάν).

* Η εκδίκηση εκφράζεται επίσης μέσω των ομηρικών επών, στην παράσταση «Η εκδίκηση του Αχιλλέα» του Φρανκ Ράντατζ και της γερμανικής International Dreamshot Company, με τον πρωταγωνιστή του Berliner Ensemble Γκετς Αργκους (25/8, αύλειος χώρος Αρχαιολογικού Μουσείου Σικυώνας).

* Εκδίκηση εκφράζεται όμως και μέσα από τον Προμηθέα, τη βελτιωμένη κινησιολογικά και γλωσσικά βερσιόν της ομώνυμης τραγωδίας από τον Θόδωρο Τερζόπουλο, όπου μέρος του τελευταίου μονολόγου της Ηούς αποδίδεται στα αρχαία ελληνικά (27/8, Αποθήκες ΑΣΟ 4, με τους Τάσο Δήμα και Σοφία Χιλλ).

* Η εκδίκηση ως αυτο-εκδίκηση εμφανίζεται στον «Αίαντα» του Ρίτσου, που, σε σκηνοθεσία Γιώργου Καρβουντζή, παρουσιάζεται στο Κέντρο Υγείας του Κιάτου: ο Αίαντας είναι ψυχικά ασθενής (από τη Σικυώνια Σκηνή, με τον ερασιτέχνη, ηλεκτρολόγο στο επάγγελμα, Τάκη Αθανασόπουλο. Σκηνικά-κοστούμια: Αγγελος Παπαδημητρίου).

* «Μένος εναντίον όλων των κατεστημένων» και «σινιάλα για ξεσηκωμό» εκπέμπει η ελληνοϊταλική «Ερημος» του Μικελστέτερ, με τους Πάολο Μουζίο και Θ. Τερζόπουλο (26/8, Βυζαντινή Εκκλησία Αγ. Νικολάου).

* Highlight της συνάντησης αποτελεί η γλυπτική εγκατάσταση της Καλλιόπης Λεμού «Esperia». Μια ζωντανή διαδραστική εγκατάσταση στην οποία οι ηθοποιοί Σοφία Χιλλ, Σοφία Μιχοπούλου και Ανέζα Παπαδοπούλου θρηνούν, συνδιαλεγόμενες με τα έργα της εικαστικού , με τρεις διαφορετικούς τρόπους (εγκαινιάζεται 24/8 Αυγούστου στις Αποθήκες ΑΣΟ-1, 2, 3, σε επιμέλεια Μαρίας Μαραγκού και σε σκηνοθεσία-διδασκαλία Θ. Τερζόπουλου).

* Στην κορυφή της Συνάντησης βρίσκεται το εκπαιδευτικό σκέλος της, με συμμετέχοντες από την Ιταλία, τη Γερμανία και την Ελλάδα. Ο Λεβίνσκι, γιος του πρωταγωνιστή του Μέγερχολντ, θα διδάξει την αυθεντική Βιομηχανική Μέθοδό του. Το Ιδρυμα Γκροτόφκσι, με τον «επίγονο» Γιάροσλαβ Φρετ, φέρνει ένα ατόφιο κομμάτι της τελευταίας περιόδου Γκροτόφκι. Και ο Τσενγκ Γκανγκ από την Ακαδημία του Πεκίνου «μεταλαμπαδεύει» πρωτογενείς τεχνικές της όπερας του Πεκίνου.

* «Ιστορία ερχόμαστε! Κοίτα τον ουρανό: Η ποίηση της νεότερης γενιάς και η νέα πολιτική συνείδηση». Για πρώτη φορά παρουσιάζονται οι πολιτικοί στίχοι των νέων ποιητών Γιάννη Στίγκα, Μιχάλη Παπαντωνόπουλου, Νικόλα Ευαντινού, Θοδωρή Ρακόπουλου, Γιώργου Πρεβεδουράκη και Ζήση Αiναλή (26/8, Τουριστικό Περίπτερο Κιάτου-Παγόδα. Συντονισμός: Θωμάς Τσαλαπάτης).

* Το πολιτικό φόρουμ νέων με θέμα «Δι-εκδίκηση» είναι αφιερωμένο στη μνήμη της αγωνίστριας Μαρίας Μπέικου (28/8). *

info: Η 3η Διεθνής Συνάντηση Αρχαίου Δράματος είναι μια συνδιοργάνωση του Δήμου Σικυωνίων με το θέατρο «Αττις».

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

 

© 2013 "στο... Επτά". All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top