Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010

Οταν η Ελλάδα έδινε χαρά

3:29 π.μ.


Ο καπνός καλύπτει τα µάτια του γέροντα την ώρα που τα ροζιασµένα δάχτυλά του ετοιµάζονται να αγγίξουν το ντέφι. Ετσι τον απαθανάτισε ο Νίκος Οικονοµόπουλος για το πρακτορείο Magnum στον Παρακάλαµο Ηπείρου το 1993. Είναι µια από τις εικόνες που εγκαινίασαν το «Athens House of Photography», όπως και η διπλανή, του Γιάννη ∆ήµου, από το Μεσολόγγι του 1984, στην οποία το µωρό στα χέρια της τσιγγάνας µάνας κάνει µε τα δάχτυλα την ίδια σχεδόν κίνηση µε τον άγιο στο εικόνισµα...


Eκθεση τριων καταξιωµενων και εκτος συνορων φωτογραφων


Ενας άντρας µε σκούρο κοστούµιρεµβάζει ανάµεσα σε τρία άσπρα άλογα (Μεσολόγγι, 1983, Γιάννης ∆ήµου)... Μια Τσιγγάνα κάνει το πλουµιστό φόρεµά της φόντο στο γελαστό πρόσωπό της (Λαµία, 1995, Νίκος Οικονοµόπουλος)... Σκύβουν µε προσήλωση στα γραπτά τους τρία βαριά ντυµένα κορίτσια στην πρώτη σειρά θρανίων σε µια σχολική αίθουσα (Ολυµπος Καρπάθου, 1964, Κωνσταντίνος Μάνος), ενώ πιο πέρα ένας ηλικιωµένος διαβάζει «ΤΑ ΝΕΑ» πάνω στον αιγιαλό, κάπου στα Χανιά του ‘60… Εικόνες µιας «άλλης», µάλλον χαµένης πια Ελλάδας. Εικόνες σε άσπρο - µαύρο που είναι σαν να µας θυµίζουν τις αντιθέσεις µε την Ελλάδα του σήµερα, την έγχρωµη, την πολύχρωµη, µα την τόσο απόκοσµη σε σχέση µε αυτές τις εικόνες που «συνέλαβαν» το πνεύµα της Ελλάδας των ανθρώπων και της ανθρωπιάς.

«Είναι η Ελλάδα που µας έδινε χαρά. Η Ελλάδα που την έχουµε φτύσει, που θεωρήσαµε ότι πρέπει να ντρεπόµαστε γι’ αυτήν, που την ανταλλάξαµε µε το λάιφσταϊλ», επεξηγεί τις παραπάνω εικόνες, µαχητικά, στα «ΝΕΑ» ο Νίκος Οικονοµόπουλος, ένας από τους τρεις καταξιωµένους και διεθνώς – και µέσω των περίφηµου φωτογραφικού πρακτορείου Magnum– που κατέθεσαν εικόνες από την Ελλάδα της καρδιάς τους στα εγκαίνια - εναρκτήρια έκθεση του «Σπιτιού της Φωτογραφίας» («The Athens House of Photography») στο Μεταξουργείο. Η ιδέα ανήκει στονΙάσονα ∆ήµου, µέλος του εν Αθήναις πρακτορείου της Apeiron, και στις συνεργάτιδές του Νίνα Σταυροπούλου και Aurelia Antoni. Υλοποιήθηκε δε µε το γοητευτικό – όπως διαπιστώνει ο επισκέπτης – συµπίληµα εικόνων που καλύπτουν σχεδόν τρεις δεκαετίες Ελλάδας, από το ‘60 έως τις αρχέςτου ‘90, τριών καταξιωµένων και εκτός συνόρων φωτογράφων: του Κωνσταντίνου Μάνου, του Νίκου Οικονοµόπουλου και του Γιάννη ∆ήµου.

Ο νεόκοπος πολυχώρος, σε ένα εντυπωσιακά διαµορφωµένο – µέσα σε µόλις ενάµιση µήνα έφτασαν από την ιδέα στα εγκαίνια!– ισόγειο, πίσω από τα πρακτορεία για την Αλβανία, θα έχει συνεχή ροή εκθέσεων, διαρκή έκθεση φωτογραφικών εκδόσεων, διαλέξεις, σεµινάρια, print sales και ειδικές εκδηλώσεις, ώστε «να λειτουργεί ως ζωντανός οργανισµός», όπως είπε ο Ιάσων ∆ήµου στα «ΝΕΑ».

Και κάτι ακόµη: µέρος των εσόδων από τιςπωλήσεις των εκτιθέµενων φωτογραφιών θα πηγαίνει σε φιλανθρωπικό σκοπό – τούτη τη φορά για τους σκοπούς της Action Aid.

Και ενώ γίνονται συνεννοήσεις γιατην έκθεση «Outline» µε πορτρέτα διασηµοτήτων του πρακτορείου Corbis τον Φεβρουάριο, ο κ. ∆ήµου εξηγεί για την έκθεση, που µοιάζει να έχει αισθητική ενότητα – κι ας πρόκειται για τρεις διαφορετικές µατιές επί της Ελλάδας – ότι «κοινός παρονοµαστής είναι η προσέγγιση της ανθρώπινης ύπαρξης»

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artid=4610527

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

 

© 2013 "στο... Επτά". All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top